Si tens una web o botiga online i estàs invertint en trànsit, però les vendes no arriben, potser ha arribat el moment de conèixer el CRO. Aquest concepte pot sonar tècnic, però és una de les claus més potents per millorar el rendiment d’un negoci digital sense necessitat de gastar més diners en publicitat.
CRO són les sigles de Conversion Rate Optimization, o el que és el mateix: optimització del percentatge de conversió. En altres paraules, es tracta de millorar la teva web perquè més usuaris facin allò que tu vols que facin: comprar, contactar, subscriure’s, demanar pressupost…
Què vol dir exactament CRO?
El CRO és un procés estratègic i continu que consisteix en analitzar el comportament dels usuaris dins del teu lloc web i aplicar millores que augmentin la seva probabilitat de convertir.
No es tracta només d’estètica o de canviar un botó de color, sinó de comprendre a fons l’experiència d’usuari i eliminar friccions: dubtes, passos innecessaris, distraccions o errors tècnics que poden fer perdre una venda.
A diferència del SEO o el SEM, que busquen atreure trànsit, el CRO es centra en convertir millor aquell trànsit que ja tens.
Beneficis directes del CRO per a qualsevol negoci
Implementar una estratègia de CRO pot tenir impactes immediats i tangibles sobre el teu negoci. Aquests en són alguns dels principals:
1. Augment de les conversions sense més trànsit
Si actualment converteixes un 1 % dels teus usuaris en clients, i passes a convertir-ne un 2 %, estàs duplicant vendes amb el mateix trànsit.
2. Millora de l’experiència d’usuari
Quan optimitzes per CRO, estàs fent que la navegació sigui més clara, ràpida i intuïtiva, cosa que beneficia tant els usuaris com el teu posicionament.
3. Reducció de la despesa publicitària
Una millor taxa de conversió implica més retorn de la inversió en campanyes publicitàries.
4. Més confiança i professionalitat
Una web optimitzada transmet seguretat, claredat i enfoc comercial, factors decisius per tancar vendes.
Com saber si necessites millorar el CRO de la teva web?
Algunes senyals clares que et poden indicar que cal treballar el teu CRO són:
- Tens trànsit però poques conversions
- Els usuaris abandonen el procés de compra abans d’acabar-lo
- Et contacten molt menys del que esperaves
- La taxa de rebot és molt alta
- Els formularis no es completen o no funcionen bé
Tot això pot ser indicatiu que alguna cosa a la teva web no està funcionant com hauria.

Estratègies bàsiques per millorar el teu CRO
Hi ha múltiples accions que pots implementar per optimitzar la conversió de la teva pàgina. Aquestes són algunes de les més comunes i efectives:
1. Millora de les crides a l’acció (CTAs)
Els botons com “Compra ara”, “Demana pressupost” o “Subscriu-te” han de ser clars, visibles i situats estratègicament.
2. Simplificació del procés de compra
Menys passos, menys camps per omplir i una navegació més fluida poden marcar la diferència.
3. Proves A/B
Comparar dues versions d’una mateixa pàgina per veure quina converteix millor és una pràctica essencial dins del CRO.
4. Millores de confiança
Incloure testimonis, opinions, segells de seguretat o garanties pot augmentar la confiança i, per tant, les conversions.
5. Optimització per a mòbil
Una part important de les visites avui dia són des de dispositius mòbils. Si la teva web no està ben adaptada, estàs perdent oportunitats.
Com es mesura el CRO?
Per saber si estàs millorant, has de mesurar. Alguns dels indicadors clau que cal controlar són:
- Taxa de conversió global
- Temps de permanència a la pàgina
- Taxa de rebot
- Percentatge de clics en CTAs
- Abandonaments de carret o formulari
Amb eines com Google Analytics, Hotjar o Clarity pots analitzar el comportament dels usuaris i identificar punts de millora.
El CRO com a part de la teva estratègia digital
Treballar el CRO no és una acció puntual, sinó un procés continu. Les millores s’han de testar, analitzar i adaptar. I el més important: el CRO no és només per grans empreses. Qualsevol negoci, per petit que sigui, pot beneficiar-se d’una web més optimitzada.
A Artic t’ajudem a entendre què passa a la teva web, identificar punts de fuga i transformar les visites en resultats. Si vols vendre més online, no es tracta només d’atraure, sinó de convertir.